W Kolneńskim Ośrodku Kultury i Sportu zorganizowano drugie spotkanie informacyjne z udziałem mieszkańców miasta dotyczące przybliżenia konkretów na temat przebiegu planowanej obwodnicy Kolna.
Właściciele gruntów mogli zapoznać się i uzyskać informację z jakich powodów technicznych i środowiskowych nie wszystkie wnioski zostały uwzględnione.
Następnym etapem dotyczącym budowy obwodnicy Kolna będzie decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach.
Obwodnica Kolna zlokalizowana po południowo-wschodniej stronie miasta będzie przebiegać w ciągu drogi wojewódzkiej nr 647 i ma rozładować ruch w mieście. Kolno jest bowiem usytuowane jest przy drodze krajowej nr 63, prowadzącej na Mazury i szczególnie podczas sezonu wakacyjnego ruch w mieście jest mocno wzmożony.
Wybudowana obwodnica pozwoli ominąć miasto jadąc z dwóch kierunków - na linii Łomża - Pisz, ale także od strony Stawisk.
Koszt budowy obwodnicy wyniesie blisko 100 mln zł, z tego rządowe dofinansowanie to 54,4 mln zł. Środki zostaną przeznaczone na koszty zarówno przygotowania dokumentacji projektowej, jak i budowy obwodnicy. Obwodnica ma być gotowa w 2025 roku.
Opracowaniem dokumentacji projektowej na „Budowę obwodnicy Kolna w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 647” zajmuje się biuro projektowe Value Engineering z Warszawy.
Do wyboru były trzy warianty. We wszystkich przebiegach droga będzie omijała zabudowę mieszkaniową.
Obwodnica w każdym z wariantów będzie posiadała jedną jezdnię o dwóch pasach ruchu. W miejscach, gdzie projektowany pas drogowy odcina działki od dotychczasowego dojazdu zaprojektowano jezdnie dodatkowe wraz ze zjazdami zapewniającymi obsługę komunikacyjną wszystkich przyległych do pasa drogowego działek, które utraciły dotychczasowy dojazd na skutek inwestycji.
Każdy z wariantów przewiduje dwukrotne przecięcie rzeki Łabna obiektem mostowym.
W celu podniesienia poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego, zapewniono ciągłość ruchu pieszo-rowerowego na całej długości obwodnicy, poza jezdnią główną. Dzięki temu wyeliminowane zostaną kolizje z pieszymi i rowerzystami. Ruch ten będzie odbywał się poprzez jezdnie dodatkowe oraz ciągi pieszo-rowerowe.
Ostatecznie wybrano wariant nr 1 (pomarańczowy) jako kompromisowy przebieg będący hybrydą dwóch wariantów, długość (5,6 km). Jest przebiegiem najkorzystniejszym, gdyż łączy zalety dwóch pozostałych wariantów minimalizując ich wady.
Początek ma wspólny z wariantem nr 2, dzięki czemu omija farmę fotowoltaiczną, natomiast na dalszym przebiegu oddala się od zabudowań, pozostawiając więcej perspektyw na rozbudowę miasta. Skrzyżowanie z droga krajową DK63 znajduje się w przepisowej odległości od istniejącego skrzyżowania z ul. Grunwaldzką.
Krokusy w Tatrach. W tym roku bardzo szybko
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?